Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky téma příspěvku



Název: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-05-26
Není tu někdo, kdo absolvoval krevní testy na potravinové protilátky a to jak specIgE tak IgG? Mám totiž podezření, že výsledky IgE protilátek mohou být zavádějící (hlavně u atopiků) a jediná šance, jak vychytat alergizující potraviny, je provést testy na IgG.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-05-26
Já vám to trochu uvedu na pravou míru. Takže: potravinové alergie se člení na IgE typ (=ten je detekovatelný pomocí IgE alergo testů, ale - může docházet jak k falešné negativitě- tak k falešné pozitivitě) a nonIgE typ (ten je zprostředkovaný jinými imun.cestami, než přes IgE protilátky, větš.se účastní reakce buněčná imunita-čili ani přes IgG protilátky to neběží a ani test na IgG protilátky vám to nevydiagnostikuje) -a tento typ pochopitelně nebude detekovatelný krevními alergo testy, které jsou zaměřeny na IgE odezvě. Výsledky alergo testů lze tedy brát orientačně, nejspolehlivější možnost, jak se dopídit pravdy ohledně potrav.alergií, je starý dobrý EET test- eliminace potraviny z jídelníčku (na cca 3 týdny vyloučíte beze zbytku potavinu ze svého jídelního repertoáru) a její následná expozice = znovuzařazení do jídelníčku (min.7 dní jíte každý den danou potravinu, první den pár lžiček, druhý den víc, navyšujete množství dané potraviny. A sledujete změny- dušnost, ekzém, koliky, neklid, atd.). Aneb- pauza v podávání potraviny, toť fígl, jak přijít na to, co mi vadí. (dodám, že pokud byly zavádějící IgE testy, které vám byly provedeny, testy na IgG protilátky vám v diagnostice potrav.alergií tuplem nepomohou, zvýšené protilátky v třídách IgG a IgA mají svůj význam v případě vyšetření intolerancí, ale neznamenají alergii, tu zprostředkovávají právě buďto IgE protilátky, případně jiné mechanismy imunity-viz nonIgE alerg.reakce). Protože mám pocit, že se nerad vzdáváte- hodně štěstí v EET testu :-)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-05-27
Moc děkuji za odpověď, odpovídají tomu i mé mnohaleté zkušenosti:-( Ještě jedna otázka: Jak moc lze při hledání nevhodných potravin spoléhat na tzv. zkříženou alergii? U mě by to totiž znamenalo, že nemohu prakticky nic, neboť mám převysoké hodnoty (přes 100) u břízy, trav, pozdních pylů i roztočů. Jíst jen maso bohužel moc nejde:-( Uvítám každý tip na nějakou bezpečnou potravinu při polyvaletní alergii:-) Já mohu dát k dobru borůvky, brusinky a mandarinku:-)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-05-28
Zkřížená alergie: tak to jsme na tom podobně (mám ty samé inhalační alergeny, včetně hodnot) :-) Co se ale týče jídla, netřeba se na to spoléhat vůbec a klidně si zatestujte a nespoléhejte se na zjištěné inhalace -ani na ty hodnoty. Zkřížená alergie - zas to vysvětlím pokud možno jednoduše - IgE protilátky reagují na urč.úseky alergenu, a v případě zkřížené alergie jde právě o podobnost alergenu - nikoli totožnost (ono taky- jedn.potraviny mají různou podobnost s těmi inhal.alergeny, třeba celer versus jeden z alergenů břízy, tj. alergen Bet v 2 -80% podobnost, ale např.arašíd jen 72%, atd., jiný alergen břízy Bet v 1 -podobnost s jablkem 58%, s celerem 40% - takže vidíte, že to není totožnost alergenů, jen podobnost. Navíc alergenů např.břízy je vícero (Bet v 1 až Bet v 8) a jedn.alergeny jsou zkřížené (=podobnost) s rozdílnými potravinami, a to do různé procent.míry. Jinými slovy, na zkřížené alergie se nespoléhejte, naopak – otestujte vše, co lze (viz jak jsem psala – EET test- např.to jablko – vyhoďte z jídelníčku na 2 týdny a pak se do něj zakousněte a cca týden ho jezte a sledujte, co to udělá – já např.jablko cítím – orální alerg.syndrom- svědění patra a jazyka- ale např.hrušku už ne, atd. ). Cílem je u alergika docílit co nejpestřejší stravy v rámci daných alergií, protože pestrá strava, to je nejzdravější stravovací způsob a taky svým zp.prevence proti vzniku potrav.alergií (do vysvětlování, jak vznikají, se pouštět tady nebudeme, to by bylo na dlouho, ale velmi, velmi zjednodušeně – když budete něco hodně preferovat v jídelníčku, je vyšší pravděpodobnost naskočení reakce na toto). Smím se zeptat- jaké máte obtíže a -berete nějaké léky, i jen sezónně? Protože IgE hodnoty byť třídy 6 ještě nemusí vypovídat, jak silné má dotyčný v reálu alerg.obtíže- jsou silní astmatici s alergií na roztoče (ta s astmatem souvisí) třídy 1, kteří bez spec.matrac.potahů a dalších opatření nedají ani ránu - a existují lidé s alergiemi třídy 6 na pyly ledacčeho, roztoče, atd., kteří pomalu o svých alergiích neví a jen párkrát v roce kýchnou a toť vše...PS:ty bezpečné a nebezpečné potraviny při polyval.alergii- tím se neřiďte, existuje rozdělení na zákl.statistiky, ale v reálu je to u dospělých vždy dost individuální, kdybyste byl dítě, pošlu to vaší mamině, ale takhle jen doporučím- testujte jednu potravinu za druhou a nenechte se zmást nějakým rozdělením na HA a neHA potraviny- u vás to smysl nemá, naopak, ještě by do toho mohl vstoupit mocný faktor psychiky :-)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-05-28
Když nepočítám rýmy, slzení očí, menší střevní problémy a občas dušnost, tak jediné, co je u mě průšvih je zhoršující se atopický ekzém. Kdybych byl o vodě, tak jsem čistý jako lilie:-) Ale něco člověk jíst musí, takže je to stále pokus-omyl. Já mám naprosto šílené hodnoty celkového IgE v rozmezí 1200 - 12000, aktuálně kolem 5000. Prý jsem český rekordman:-) Jinak neužívám žádné léky ani masti, jen biokarité. Na lékařskou péči jsem dávno rezignoval, jen na mě neúspěšně testovali všechny možné chemikálie:-) Když je nejhůř (mám v krvi už příliš histaminu a jsem mimo), dám si jednorázově homeopatikum Histaminum 30CH. Celoročně se udržuju při životě a práceschopnosti hlavně díky výtažkům z hub (elixír Imunex) a pravidelným detoxikačním bylinným kúrám. Byl jsem na tom už poměrně slušně, ale imunitu mi na jaře rozhodil nějaký zákařný virus (do té doby mě nepřemohl žádný mikroorganismus nejméně 10 let). A jak s alergií válčíte vy?

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Lukas     datum: 2011-01-11
Zdravim Vas, tak to budu asi rekordman - v lete mi namerili IgE 20.000 :-) nyni v zime nizsi, ale stale pres 5.000. Mam astma a 2 roky jsem valcil s ekzemem po celem tele, bylo to nesnesitelne - spanek spatny, kazdou noc rozskrabany do krve, neustala unava, kazde koupani = utrpeni. Vylecil jsem se (zatim - musim zaklepat) skoro zazracne po dvou letech - v lekarne mi poradili konopnou mast Cutis Help behem par tydnu se ekzem zlepsil o 90%. Dnes jim temer netrpim (jen lehce zarudla klasicka mista - pod koleny atd. ale skoro o tom nevim a muzu zase normalne existovat a uzit si spanek! :) Takze toto muzu opravdu doporucit, pokud mate stejny problem, vyzkousejte! a kdyby to nezabralo, neveste hlavu a zkousejte dal - jine podobne prirodni kosmetiky, sul z mrtveho more... neco urcite zabere. Vetsina doktoru Vam rekne ze se s tim musite naucit zit a neporadi, ale nemaji pravdu. Hodne stesti :)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Jana     datum: 2010-10-02
Milý Martine,okamžitě vysaď homeopatika,bylinky a různé hokusy pokusy a očistné kůry.Na atopický ekzém vražedná kombinaceMyslím si ale,že jsi to od lékařů slyšel už několikrát.Vypozorovat potraviny a bohužel je zhoršení při počasí a virozách.Jsem zdravotník a mám s tím bohaté zkušenosti.Zdravím Jana

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-05-28
Já jsem právě jeden z těch šťastných případů, kdy přes hodnoty poměrně hodně vysoké takřka nemám obtíže, nepočítaje občasné kýchnutí párkrát v roce, což není divu- bydlím na okraji lesa, kde je bříz jako máku, a Bet v 1 je u mne nejsilnější alergen. Rekordman IgE celk.=5000 rohodně nejste, sama (díky tomu, že už nějaký čas dělám poradenství pro atopiky a už mám na kontě pěknou řádku hl.dětských pacientů) znám celou řádku dětí s IgE přes 10 000, co mě už dávno zaujalo je zrovna to, že některý z nich takřka neví o alergiích i přes skoro šílená čísla, a jiný má hodnoty nizounké a trpí anafylaktickými šoky...Já sama jsem do 20tilet měla silné astma, ekzém hrozný (hl.v obličeji, to mě dost natrápilo), průjmy - a protože mi lékaři nijak moc nepomohli, rozhodla jsem se studovat imunologii:-) Řada logických souvislostí ve fungování imunity mi pomohly v samoléčbě, hlavně jsem pochopila, že hlavně to chce chuť experimentovat (EET testy a vychytávání potravin), hledat a pátrat (taky proto, že třeba ohledně potrav.alergií je toho ještě hodně, hodně neprobádaného)...Nelze dát nikdy univerzální radu, každý atopik je jinak atypický, mě osobně pomohly preparáty Analerg a Imun, taky je třeba mít v pohodě psychiku...ale doporučuju se trochu pozorovat a zkoumat, udělat si ty EET testy na jídlo (mě třeba právě ty průjmy způsobovaly BKM, přestože v testech mi to nikdy nevyšlo- není ale divu, je to nonIgE, tj.zpožděná alergie, nedetekovatelná testy - což taky vysvětluje, proč jsem celé dětství trpěla chudokrevností s nulovou odezvou konvenč.léčbou - preparáty s Fe - to je taky totiž jeden z možných příznaků nonIgE alergie na BKM - otestovat BKM bych doporučila každému alergikovi jako první, a testovat důkladně)...Co se týče nemocnosti a obranyschopnosti, na mne zabírá Echinacea, ale zas- na vás to zabírat nemusí... Chce to prostě chuť experimentovat a pátrat :-) a taky optimismus :-)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-05-29
PS:ono taky, dnešní medicína už umí daleko víc věcí, než dřív, jsou tu autovakcíny, hyposensibilizace, atd. - ne všechno je pro každého, ale pokrok oproti dřívějšku je znatelný :-)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-05-30
Pokrok je znatelný, ale problém je v neochotě lékařů učit se nové věci a začít je používat. Pro alergologa je daleko jednodušší předepsat každý měsíc pacientům jen nové antihistaminika. Pokrokově smýšlející lékaři jsou obvykle vyštípáni z nemocnic a musí se uchýlit do soukromé sféry, jako třeba MUDr. Fuks.Imunologie je podle mě obor budoucnosti a vývoj v posledních 10 letech je neuvěřitelný. Informace v učebnicích a skriptech před rokem 2000 jsou dnes překonané a nepoužitelné. Hltám každou novou studii ohledně působení imunitních součástí, která se ke mně dostane ze zahraničí:-) Myslím, že je to jen otázka pár let, kdy budeme mít spolehlivý lék na hysterické lymfocyty. Otázka bude jen, jestli to půjde přes přeškolení samotných lymfocytů, brzlík, Payerovy pláty nebo třeba nějaký trik v naší psychice...:-)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-05-30
Na MUDr.Fuchse taky nedám dopustit, už jen jeho kniha Alergie číhá v jídel a pití, to je něco, co na českém trhu chybělo. Ale co se přiznám - nejsem takový optimista ohledně léku na hysterické lymfocyty...protože atop.dermatitida, to je ohromná souhra různých faktorů, z těch dosud poznaných - paměťových T buněk, CLA, Th2 cytokinů, interleukinů IL 13, IL 12, IL 5 a IL 4, interferonu gama, Th1 buněk, TNF alfa, keratinocytů, mastocytů, NF-xB pathways, vaskulárních endoteliálních buněk, ulatňuje se tu chemotaktická granulocytární odpověď, CCL27,CCR3, CCR4, MDC a TARC, GM-CSF exprese v kůži, LCs, vliv makrofágů -eosinophilů a monocytů atd.atd. ...nezapomeňme na propojenost imun.a hormonálního systému - je to vlastně vysoká kombinatorika - a tady narážíme na další problém souč.medicíny, že na tělo nepohlíží jako na celek, což v otázce imunity je nutnost. Jak moc bych si přála, abyste měl pravdu, že boj s atopií je otázka jen pár let!!! Budu nám oběma (a našim atop.dětem) držet palce :-)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martinn     datum: 2010-05-31
Problém léčby podle mě spočívá v tom, že alergie i atopie je jen souhrn určitých symptomů. Když medicína najde a dobře popíše alespoň ty nejčastější příčiny vzniku (narušení intergrity slizničních membrán, nestabilita brzlíku, chybný chromozom apod.), třeba zjistíme, že účinný lék už dávno máme:-) Jenže u deseti alergiků, najdete deset různých příčin (možná ještě více). Možná by stálo za to, vytvořit takovou praktickou příručku, jaké existují diagnostické testy a možnosti alternativní léčby. Zatím vše co jsem viděl, bylo buď překonané nebo zbytečně nepřehledné.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-05-31
Ta diagnostika, to je taky jedna ze slabin, podle mě. Jak píšete o různých příčinách atopie: docela bych tu příčinu intuitivně směřovala do chybné exprese DNA v prenatálním vývoji...a přestože genetika jede nesmírně dopředu a před cca 20ti lety se předpokládalo, že se vyzraje na ovlivnění aktivity chybných genů, přece jen se ukázalo, že to není tak jednoduché. Ať už je příčina kdekoli, je třeba se na atopii obecně pohlížet jako na regulační odchylku. Ještě je dost co zkoumat, co se atopie týče. Ten účinný lék - co my víme, třeba už opravdu existuje, jen kolem něj lidstvo chodí bez povšimnutí...

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-06-01
Naprosto souhlasím. Další průšvih je působení BKM na nezralé střevo v průběhu prvních 6 měsíců života, později pak antibiotika, kortikoidy apod. které rozhodí symbiotické vztahy ve střevě a začnou se přemnožovat různé plísně a kvasinky, které svým myceliem naruší integritu střevních sliznic a do krve se dostávají velké molekuly z potravin. Ale to všechno znáte:-) Nepoštěstí se narazit na obeznalého a přitom sdílného imunologa každý den, tak bych se rád zeptal na termolabilitu alergenů v ovoci a zelenině. Mléko a obiloviny jsou mi jasné.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-06-01
S působením BKM na nezralou střevní sliznici, to máte naprostou pravdu a je to poměrně zásadní problém. Střevní mikroflóře jsem se trochu věnovala v 3.díle seriálu o atop.ekzému, který je tady na potrav.alergii. Z hlediska atopie je to důležité téma. A teď k otázce: Termostabilita versus termolabilita alergenů: alergen, to je v 99% bílkovina. Bílkoviny jsou právě tím, co bílé krvinky prostřednictvím svých vyslanců, protilátek, mapují - „hodné“ bílkoviny je záhodno nechat na pokoji a tolerovat je, „zlé“ – tj.jedovaté bílkoviny, bílkoviny na povrchu mikroorganismů (infekce), atd., je třeba odstranit. JENŽE! To je právě problém alergie, že hodné se začne považovat za zlé. To byl úvod, pojďme dál: bílkoviny se skládají z aminokyselin, toto pořadí aminkys.je tzv.primární struktura bílkoviny. Bílkovina má však sktruktur vícero - sekundární až kvartérní - a tyto vyšší struktury jsou dané méně stabilními vazbami ( H můstky, van der Waals-vazby, atd.), než jsou pevné kovalentní vazby, kterými se drží jedna aminokyselina druhé. Tyto vyšší struktury bílkovin určují, jak ta molekula prostorově vypadá – zda je to klubíčko zamotané, nebo spíše lineární bílkovina, atd. - a různé alergeny, tj.různé bílkoviny, jsou různě pozměnitelné tepelným (či jiným chemickým) působením. Některé bílkoviny se i na úrovni vyšších struktur vyznačují četností různých chemických vazeb, díky nimž je molekula termostabilní, zatímco jiná molekula se teplem velmi změní. Protilátky proti bílkovinám jsou obv.otiskem kátkého pořadí jen několika aminokyselin (7-10) – když budeme uvažovat BKM, kasein je termostabilní bílkovina, má lineární charakter, působením krátkodobého varu se prostor.charakter příliš nezmění -a protilátky ho poznají i poté, zachovává si proto svoji alergenicitu. Zato třeba termolabilní beta-laktoglobulin, zachumlané klubíčko, se ůsobením varu pozmění – rozmotá se – a protilátka pak své originální pořadí aminokyselin hledá mnohem hůře. Ovoce, zelenina- ani tam to s tou termostabilitou a termolabilitou není tak jednoznačné – třeba: výrazně termolabilní je alergen brambor, zato když sáhneme jinam do zeleninové říše- takový celer, to je jiná...

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-06-02
Díky za precizní odpověď:-) Kdybych to tedy shrnul: mléku, obilovinám, ořechům, semenům a kořenové zelenině je lepší se vyhnout úplně, ale ovoce, ostatní zelenina a luštěniny (s výjimkou soji) po tepelné úpravě by takovou paseku už dělat neměla. V tomto směru jeden zajímavý postřeh- ukazuje se, že nejen pro potravinové alergiky se jako ideální stravovací systém ukazuje tzv. paleorežim, tedy strava našich předků pralidí:-)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-06-02
Ještě třeba ryby mají termostab.alergen. Jo jo, paleorežim- vím, o co jde (sympatické mi na tom je m.j.to, že paleorežim nezahrnoval např. mléko-konzumace mléka dospělými je dle mě naprosto chybný krok ve výživě,nejen pro atopiky, ale obecně už jen z důvodu, že dospělý jedinec není enzymaticky vybaven na to, aby trávil mláděcí produkt-nadto jiného živ.druhu), ještě bych k tomu přidala "paloepohyb" :-) Třeba takové vstřebávání Ca, to je na dostatku pohybu závislé až až, a kdyby jen to...Naši předkové měli kliku, že se jejich organismy nemusely potýkat s environment.zátěží - v potravinách je řada chem.látek, na které naše těla nejsou evolučně připravena. A taková hodně laická a zjedodušená úvaha je ta, že každá potravina znamená nějaké toxiny, nadbytek urč.potravy v jídelníčku (v našich končinách BKM-vejce-pšenice klasická, tj.Triticum aestivum) pak vede k tomu, že se zanášíme více méně určitými druhy toxinů, což jednoho dne může vést k netoleranci našich organismů na toto = alergii. Není náhoda, že v Číně přibývá potrav.alergiků na rýži, v Americe na buráky (taky je pomalu cpou do všeho)... Docela důležitá info je ta, že děti (v ČR) do 3 let mají naprosto jiné nejčastější alergeny (převažuje BKM, pak vejce, atd.atd.), než třeba dospělý jedinec (tam tuším vedou ořechy).

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-06-06
Tak jsem se pustil do ověřování své "převratné" teorie, že atopický ekzém nezpůsobují IgE protilátky, nýbrž IgG. Zatím to vypadá velmi nadějně:-) Jestli mám pravdu, tak řešení pro atopiky je vcelku schůdné a rychlé - bude stačit provést IgG krevní test na co nejvíce potravin. Kromě všech pozitivních už bude stačit jen vynechat známé histaminotvorné potraviny jako kyselé zelí, plísňové sýry atd. To bude tedy veselé, jestli se budou muset přepsat všechny odborné publikace:-) Potravinová alergie bude spojována již jen s rychlými reakcemi na sliznicích - otoky, dušností...a s ekzémy (a některými dalšími zpožděnými projevy) bude spojena již jen potravinová intolerance.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-06-07
Já vám nechci brát tu radost z objevování :-) - ale - ono by to na vychytávání příčin atop.ekzému chtělo úplně jiný imunol.argument než protilátky, ať už IgE nebo IgG - protože je řada ekzematiků s norm.IgG i IgE, ale třeba eosinofilií, atd.atd. - a zrovna třeba u dětí 0-3 roky je právě ekzém tak často nerozlučně spjat s potrav.alergií (ať už IgE nebo nonIgE formou), zatímco potravinové intolerance v téhle věk.skupině (protože s dětmi 0-3 roky mám nejvíc osob.zkušeností) se v téhle věk.skupině vůbec nedemonstrují ekzémem, ale jinak (hl.tráv.obtíže, popř.třeba Duhring.dermatitida, i když ono - celiakie, to je trochu jiné kafe, má rysy jak PA tak PI)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-06-08
Eosinofilie je typický příklad následků atopie (dle Fukse až 90% případů. Podle mě to může být také intolerance fruktózy) a projevuje se podle mě výlučně na sliznicích. Alergologie se bohužel dostala do bludného kruhu, kdy často zaměňuje následek a příčinu:-( Celkové IgG je zavádějící. Já jsem třeba celkem v normě, ale IgG protilátky na některé jednotlivé potraviny mám vysoce pozitivní. Z toho např. kasein nebo vejce mám IgE neg., ale IgG vysoce pozitivní. Po vynechání IgG pozitivních potravin ekzém mizí jak po mávnutí kouzelného proutku:-) Vysvětluje to také, proč někteří lidé s pozitivními testy na potravinové alergie nemají žádné výraznější projevy. Pomozte mi ověřit mou teorii u dětí. U ekzematiků je třeba provést IgG testy na co nejvíce potravin - určitě lepek, pšenici, kasein, vejce, soju. V zahraničí se již testuje až 217 druhů potravin. Budete šokována výsledky a hlavně nabídnete zoufalým rodičům jednoduchý nástroj léčby. Zkuste zkrátka na chvíli zapomenout na vše, co znáte:-) Až budete mít první výsledky, klidně mi napište přímo na mail: novyobzor(zav.)seznam.cz

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2010-06-08
A víte co? Proč ne! Ráda se v objevování vydávám novými cestami. Taky toto skonzultuju s MUDr.Fuchsem, až se s ním zas uvidím :-) Koneckonců, IgG4 souvisí s astmatem, alergiemi, atd. - a když si vezmeme, tak zvýšení sIgG znamená, že daná spec.(=vyšetřovaná) látka je pro organismus cizorodou, tzv.antigenem. Ono- u zoufalých hl.maminek dětí 0-3 roky s velkým úspěchem aplikuju nástroj léčby- EET test (najedeme spolu na elimin.dietu a postupným zaváděním potravin zjistíme, co dráždí, u těch dětiček je to poměrně rychle vychytané a ekzém, příp.kolitidy, atd.jsou pak pryč natotata) - ale schází nástroj ověření z krve, protože IgE protilátky dost často "kecají". Takže - IgG vyzkoušet- vlastně proč ne. Uvidíme.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Martin     datum: 2010-06-25
Tak výsledky jsou přímo parádní! Už začínám připravovat i nějaké články do časopisů, do kterých píšu. Jen ještě potřebuji prověřit problematiku intolerance na fruktózu. Setkala jste se s tím? Jak to diagnostikovat? Nemůže to souviset jen s tvorbou eozinofilů? Nebo s přemnoženými kvasinkami či syndromem děravého střeva?

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: lukas     datum: 2011-01-02
To byla velmi zajímavá diskuze, obvzláště pro mne jako ekzematika. Škoda že ještě nepokračuje Maji teorie ohledně IGG a fruktózy již nějaké přesnější obrysy? Měla jste možnost tohle konzultovat s dr. Fuksem? Děkuji

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: Vera     datum: 2011-01-05
Bohužel, testy IgG se neukázaly v diagnostice potrav.alergií jako přínos. Jako nejsměrodatnější nástroj diagnostiky se stále jeví starý dobrý EET test. Na to, že ho lze provést doma a každý si tak velmi směrodatně může ověřit vliv potravin na jeho atop.projevy, je to stále málo používaný nástroj. Je to zřejmě špatnou osvětou stran lékařů. Prostudujte ale moje články zde na serveru, v kolonce atopický elzém- seriál. Zmiňuju to tam.

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: lukas     datum: 2011-01-02
Pardon, Fuchsem:)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu



Název: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potravinová alergie - IgE a IgG protilátky

- od: lukas     datum: 2011-01-02
Pardon, Fuchsem:)

odpovědět, přidat nový příspěvek k tématu





Přidat nové téma do diskuse
(využitím této volby přidáte nové téma do diskuse, pokud chcete odpovědět na vloženým příspěvek využijte odkaz odpovědět pod konkrétním příspěvkem)





Poslat odkaz tématu diskuze na e-mail

Zadej e-mail, na který má být téma diskuze posláno:
 



FORPSI - webhosting, serverhosting, domény
         potravinová alergie server o potravinové alergii a intoleranci                   potravinová alergie
Kontakt  Partneři serveru   Práce, zaměstnání, brigády          Tisk   





Hledám práci.czVolná místa, práce, zaměstnání a brigáda pro Vás
zaměstnání, nabídky práce, brigáda